Deze pagina wordt per oktober 2023 niet meer bijgehouden. Databases zijn hier te downloaden.
Etappe-extrema
Uitleg
In deze tabel staan de karakteristieken van de etappes van de Vuelta a España sinds 1935. Zie ook de Tour. De gegeven karakteristieken zijn:
- Etappe
- Het jaar waarin de etappe werd gereden, en welke etappe het was.
- Type
- Het type van de etappe. Ik onderscheid 4 types: Vlakke etappe (groen), heuveletappe (geel), bergetappe (bruin), individuele tijdrit (klok) en ploegentijdrit (klok met roze achtergrond).
- Afstand
- De lengte van de etappe, afgerond naar hele kilometers.
- Snelheid
- De gemiddelde snelheid van de winnaar van de etappe. Als de oorspronkelijke winnaar gediskwalificeerd is, heb ik zo veel mogelijk mijn best gedaan om de snelheid van de nieuwe winnaar te vermelden.
- Marge tweede
- Het verschil tussen de etappetijden van de winnaar van de etappe en de tweede in de etappe.
- Marge laatste
- Het verschil tussen de etappetijden van de winnaar van de etappe en de laatste in de etappe.
- Achterstand
- De achterstand die de uiteindelijke winnaar van het algemeen klassement van dat jaar in het algemeen klassement had op de aanvoerder van het algemeen klassement na afloop van de etappe. Ik besef dat de naam niet slim gekozen is.
Om de pagina laadbaar te houden worden alleen de eerste 100 resultaten weergegeven.
Etappe | Type | Afstand (km) |
Snelheid (km/h) |
Marge tweede (hh:mm:ss) |
Marge laatste (hh:mm:ss) |
Achterstand (hh:mm:ss) |
---|---|---|---|---|---|---|
1935 1 | Berg | 185 | 30.988 | 0:00 | 1:25:15 | 1:58 |
1935 2 | Berg | 251 | 28.761 | 2:12 | 1:51:38 | 3:41 |
1935 3 | Berg | 199 | 29.617 | 0:00 | 2:10:03 | −8:30 |
1935 4 | Berg | 235 | 31.416 | 0:00 | 1:15:26 | −8:30 |
1935 5 | Berg | 264 | 29.258 | 0:00 | 26:47 | −8:30 |
1935 6 | Vlak | 310 | 31.033 | 0:00 | 25:42 | −8:30 |
1935 7 | Vlak | 188 | 31.663 | 0:00 | 8:08 | −8:30 |
1935 8 | Vlak | 188 | 31.476 | 0:00 | 0:57 | −8:30 |
1935 9 | Vlak | 265 | 28.701 | 0:00 | 1:36 | −8:30 |
1935 10 | Vlak | 285 | 25.299 | 0:00 | 18:10 | −8:39 |
1935 11 | Vlak | 260 | 26.041 | 0:00 | 29:16 | −8:39 |
1935 12 | Berg | 270 | 26.942 | 0:00 | 5:25 | −8:39 |
1935 13 | Berg | 275 | 26.926 | 0:00 | 28:43 | −9:41 |
1935 14 | Berg | 250 | 26.678 | 0:00 | 25:40 | −13:28 |
1936 1 | Berg | 210 | 30.937 | 0:00 | 1:19:48 | 0:00 |
1936 2 | Vlak | 214 | 31.038 | 4:36 | 1:32:31 | −6:36 |
1936 3 | Vlak | 270 | 28.378 | 0:00 | 40:24 | −7:19 |
1936 4 | Vlak | 212 | 29.759 | 0:00 | 1:09:20 | −7:38 |
1936 5 | Berg | 132 | 31.222 | 0:00 | 1:45:00 | −7:38 |
1936 6 | Vlak | 185 | 28.560 | 0:00 | 17:04 | −7:38 |
1936 7 | Vlak | 304 | 28.874 | 1:05 | 1:26:17 | −7:38 |
1936 8 | Vlak | 184 | 29.363 | 0:31 | 10:34 | −7:38 |
1936 9 | Vlak | 279 | 27.923 | 1:23 | 27:23 | −7:38 |
1936 10 | Vlak | 129 | 29.909 | 0:00 | 15:07 | −8:30 |
1936 11 | Vlak | 310 | 33.891 | 0:00 | 58:21 | −8:30 |
1936 12 | Vlak | 265 | 26.742 | 0:00 | 24:44 | −8:30 |
1936 13 | Berg | 160 | 28.722 | 0:00 | 1:27:46 | −11:01 |
1936 14 | Berg | 199 | 26.553 | 0:00 | 1:02:15 | −11:01 |
1936 15 | Vlak | 194 | 28.094 | 0:00 | 47:58 | −11:01 |
1936 16 | Vlak | 153 | 32.141 | 0:00 | 1:09:23 | −11:01 |
1936 17 | Berg | 157 | 28.009 | 0:00 | 9:45 | −10:41 |
1936 18 | Berg | 175 | 24.380 | 0:00 | 0:00 | −10:41 |
1936 19 | Vlak | 178 | 28.191 | 0:00 | 22:29 | −10:41 |
1936 20 | Vlak | 207 | 31.860 | 0:10 | 1:30:10 | −11:39 |
1936 21 | Berg | 250 | 29.320 | 2:54 | 18:29 | −11:39 |
1941 1 | Berg | 210 | 26.669 | 0:04 | 1:25:46 | −0:04 |
1941 2 | Vlak | 214 | 31.715 | 19:15 | 1:00:14 | 0:32 |
1941 3 | Vlak | 270 | 27.644 | 0:00 | 31:27 | 0:32 |
1941 4 | Vlak | 212 | 25.420 | 0:00 | 45:36 | 0:23 |
1941 5 | Vlak | 220 | 24.392 | 0:00 | 12:23 | 0:23 |
1941 6 | Vlak | 223 | 29.151 | 0:00 | 28:20 | 1:51 |
1941 7 | Berg | 248 | 24.482 | 1:22 | 32:20 | 1:51 |
1941 8 | Vlak | 279 | 29.873 | 0:00 | 53:15 | 1:51 |
1941 9 | Berg | 112 | 31.397 | 0:00 | 13:38 | 1:51 |
1941 10 | Vlak | 294 | 26.243 | 0:00 | 19:49 | 1:51 |
1941 11 | Vlak | 172 | 28.928 | 0:00 | 3:09 | 1:51 |
1941 12 | Vlak | 213 | 28.562 | 0:00 | 10:51 | 1:51 |
1941 13 | Berg | 160 | 25.345 | 0:00 | 34:40 | 1:51 |
1941 14 | Berg | 165 | 19.311 | 2:09 | 1:37:13 | 1:27 |
1941 15 | Vlak | 192 | 25.208 | 0:00 | 1:03:26 | 3:36 |
1941 16 | ITT | 53 | 27.899 | 0:44 | 47:55 | −0:36 |
1941 17 | Berg | 101 | 26.575 | 0:00 | 14:22 | −0:36 |
1941 18 | Vlak | 219 | 27.926 | 0:00 | 10:21 | −0:36 |
1941 19 | Vlak | 175 | 23.339 | 0:00 | 13:39 | −0:36 |
1941 20 | Vlak | 178 | 24.061 | 0:00 | 4:22 | −0:36 |
1941 21 | Vlak | 301 | 22.734 | 0:31 | 14:01 | −1:07 |
1941 22 | Berg | 198 | 27.769 | 0:00 | 27:38 | −1:07 |
1942 1 | Vlak | 245 | 28.369 | 0:00 | 1:37:40 | 0:00 |
1942 2 | Vlak | 160 | 29.403 | 0:00 | 2:15 | 0:00 |
1942 3 | Vlak | 248 | 29.024 | 0:00 | 1:58:25 | 0:00 |
1942 4 | Berg | 278 | 30.009 | 0:00 | 0:05 | 0:00 |
1942 5 | Vlak | 120 | 38.332 | 0:00 | 0:00 | 0:00 |
1942 6 | Vlak | 279 | 27.183 | 0:00 | 0:00 | 0:00 |
1942 7 | Vlak | 305 | 26.396 | 0:00 | 1:11:03 | 0:00 |
1942 8 | Berg | 160 | 28.550 | 2:25 | 14:44 | 0:00 |
1942 9 | Vlak | 53 | 25.805 | 0:00 | 8:17 | 0:00 |
1942 10 | Berg | 151 | 25.438 | 1:02 | 26:08 | −12:41 |
1942 11 | Berg | 120 | 26.332 | 0:04 | 13:18 | −11:57 |
1942 12 | Berg | 199 | 24.784 | 0:00 | 0:00 | −11:57 |
1942 13 | Vlak | 75 | 30.832 | 6:32 | 13:58 | −11:57 |
1942 14 | Vlak | 129 | 28.438 | 0:00 | 6:11 | −11:57 |
1942 15 | Vlak | 219 | 27.349 | 0:00 | 29:23 | −11:00 |
1942 16A | Vlak | 63 | 35.305 | 0:00 | 18:08 | −8:38 |
1942 16B | Vlak | 110 | 27.729 | 0:35 | 39:01 | −8:38 |
1942 17 | Vlak | 270 | 23.926 | 0:00 | 17:04 | −8:38 |
1942 18 | Vlak | 251 | 27.131 | 0:15 | 3:52 | −8:38 |
1942 19 | Berg | 248 | 27.345 | 0:00 | 28:05 | −8:38 |
1945 1 | Berg | 212 | 32.354 | 0:00 | 1:11:12 | 3:29 |
1945 2 | Vlak | 214 | 29.832 | 14:53 | 43:07 | −27:58 |
1945 3 | Vlak | 132 | 34.709 | 0:00 | 31:50 | −21:29 |
1945 5 | Vlak | 171 | 29.766 | 0:04 | 1:08:34 | −30:04 |
1945 4 | ITT | 57 | 33.778 | 0:41 | 22:10 | −13:04 |
1945 6 | Vlak | 251 | 28.214 | 23:18 | 48:36 | −30:04 |
1945 7 | Berg | 285 | 23.584 | 0:00 | 0:00 | −30:04 |
1945 8 | Berg | 244 | 25.554 | 0:00 | 59:42 | −31:04 |
1945 9 | Vlak | 188 | 30.144 | 0:00 | 5:00 | −32:04 |
1945 10 | Berg | 188 | 26.714 | 0:00 | 5:13 | −32:04 |
1945 11 | Vlak | 306 | 23.278 | 0:00 | 6:26 | −32:04 |
1945 12 | Vlak | 276 | 27.304 | 0:27 | 34:45 | −33:00 |
1945 13 | Berg | 207 | 28.365 | 6:29 | 49:03 | −33:00 |
1945 14 | Berg | 188 | 23.075 | 0:00 | 53:24 | −34:00 |
1945 15 | Berg | 110 | 25.287 | 1:50 | 39:17 | −31:53 |
1945 16 | Vlak | 204 | 29.729 | 0:00 | 1:22:32 | −32:53 |
1945 17 | Berg | 172 | 30.923 | 0:00 | 34:52 | −28:11 |
1945 18 | Vlak | 132 | 35.399 | 0:00 | 18:06 | −29:11 |
1945 19 | Berg | 185 | 27.037 | 0:00 | 7:39 | −28:08 |
1946 1 | Berg | 212 | 27.760 | 0:00 | 28:28 | 0:00 |
1946 3 | Vlak | 141 | 29.489 | 0:00 | 1:35:41 | 0:00 |
1946 2 | ITT | 73 | 34.615 | 0:00 | 15:29 | 0:24 |
1946 4 | Vlak | 132 | 28.034 | 0:00 | 0:00 | 0:00 |