Hieronder staan de etappes met de langste succesvolle solo's. Voor zover mijn database van etappegebeurtenissen gevuld is. Op dit moment nog niet compleet; van de 2274 etappes hebben er 2229 details over wat er tijdens de etappe gebeurde, dat is 98.0%. Uit deze informatie heb ik meerdere statistieken over solo's gehaald.
Direct hieronder staan twee tabellen. De eerste is gesorteerd op de minimale lengte van de solo. De tweede is gesorteerd op de maximale lengte. In de tweede tabel komt missende informatie erg duidelijk naar voren. Zo weet mijn database op het moment van schrijven van de 7e etappe van 1909 dat de winnaar (Ernest Paul) na 70 km nog niet aan zijn solo begonnen was, en na 120 km wel, en dat hij na 345 km alleen finishte. Zijn solo duurde dus tussen de 225 en 275 km. Zodra ik details uit het koersverloop van een etappe toevoeg, wordt de geschatte solo nauwkeuriger.
Op dit moment staan er 50861.84 km aan solo's in de database, en 19364.87 km aan mogelijke solo's.
Als bonus hier nog een derde tabel: de beste schatting van de werkelijke sololengte die ik kan maken is het gemiddelde van de minimale en maximale lengte, en daar kan ik ook op sorteren. Dat gebeurt dus hieronder.
En hieronder nog een tabel van hoeveel renners alleen aan de leiding reden (ook halverwege de etappe, dus niet alleen geslaagde solo's). Hoe je ook naar de data kijkt, Faber staat bovenaan, gevolgd door Pottier.
Compleetheid jaren1903 | 6 van de 6 | | 191 | 0 | 191 | |
1904 | 6 van de 6 | | 291 | 0 | 291 | |
1905 | 11 van de 11 | | 605 | 289 | 316 | |
1906 | 13 van de 13 | | 1162 | 880 | 282 | |
1907 | 14 van de 14 | | 549 | 257 | 292 | |
1908 | 14 van de 14 | | 355 | 116 | 239 | |
1909 | 14 van de 14 | | 1519 | 1059 | 460 | |
1910 | 15 van de 15 | | 1078 | 352 | 726 | |
1911 | 15 van de 15 | | 1587 | 1210 | 377 | |
1912 | 15 van de 15 | | 1216 | 545 | 671 | |
1913 | 15 van de 15 | | 961 | 481 | 480 | |
1914 | 15 van de 15 | | 801 | 328 | 473 | |
1919 | 15 van de 15 | | 992 | 726 | 266 | |
1920 | 15 van de 15 | | 424 | 177 | 247 | |
1921 | 15 van de 15 | | 456 | 197 | 259 | |
1922 | 15 van de 15 | | 281 | 177 | 104 | |
1923 | 15 van de 15 | | 598 | 446 | 152 | |
1924 | 15 van de 15 | | 460 | 241 | 219 | |
1925 | 18 van de 18 | | 395 | 200 | 195 | |
1926 | 17 van de 17 | | 695 | 436 | 259 | |
1927 | 24 van de 24 | | 796 | 654 | 142 | |
1928 | 22 van de 22 | | 564 | 358 | 206 | |
1929 | 22 van de 22 | | 1143 | 472 | 671 | |
1930 | 21 van de 21 | | 506 | 236 | 270 | |
1931 | 24 van de 24 | | 739 | 315 | 424 | |
1932 | 21 van de 21 | | 493 | 133 | 360 | |
1933 | 23 van de 23 | | 652 | 321 | 331 | |
1934 | 24 van de 24 | | 926 | 590 | 336 | |
1935 | 27 van de 27 | | 883 | 520 | 363 | |
1936 | 27 van de 27 | | 666 | 409 | 257 | |
1937 | 31 van de 31 | | 1084 | 766 | 318 | |
1938 | 29 van de 29 | | 259 | 136 | 123 | |
1939 | 28 van de 28 | | 452 | 361 | 91 | |
1947 | 21 van de 21 | | 1362 | 1126 | 236 | |
1948 | 21 van de 21 | | 788 | 640 | 148 | |
1949 | 21 van de 21 | | 631 | 442 | 189 | |
1950 | 22 van de 22 | | 1071 | 830 | 241 | |
1951 | 24 van de 24 | | 907 | 724 | 183 | |
1952 | 23 van de 23 | | 829 | 676 | 153 | |
1953 | 22 van de 22 | | 390 | 317 | 73 | |
1954 | 25 van de 25 | | 595 | 459 | 136 | |
1955 | 23 van de 23 | | 1001 | 871 | 130 | |
1956 | 23 van de 23 | | 532 | 413 | 119 | |
1957 | 24 van de 24 | | 903 | 696 | 207 | |
1958 | 24 van de 24 | | 474 | 308 | 166 | |
1959 | 22 van de 22 | | 719 | 528 | 191 | |
1960 | 22 van de 22 | | 575 | 438 | 137 | |
1961 | 22 van de 22 | | 424 | 293 | 131 | |
1962 | 24 van de 24 | | 740 | 548 | 192 | |
1963 | 23 van de 23 | | 408 | 253 | 155 | |
1964 | 24 van de 25 | | 632 | 493 | 139 | |
1965 | 23 van de 24 | | 848 | 746 | 102 | |
1966 | 24 van de 25 | | 582 | 485 | 97 | |
1967 | 24 van de 25 | | 968 | 856 | 112 | |
1968 | 24 van de 26 | | 787 | 746 | 41 | |
1969 | 24 van de 26 | | 1206 | 1101 | 105 | |
1970 | 26 van de 29 | | 779 | 688 | 91 | |
1971 | 24 van de 25 | | 500 | 447 | 53 | |
1972 | 25 van de 25 | | 485 | 408 | 77 | |
1973 | 25 van de 27 | | 699 | 640 | 59 | |
1974 | 24 van de 27 | | 483 | 430 | 53 | |
1975 | 24 van de 25 | | 587 | 433 | 154 | |
1976 | 24 van de 27 | | 862 | 692 | 170 | |
1977 | 27 van de 28 | | 919 | 855 | 64 | |
1978 | 23 van de 24 | | 285 | 248 | 37 | |
1979 | 24 van de 25 | | 425 | 229 | 196 | |
1980 | 24 van de 25 | | 701 | 504 | 197 | |
1981 | 24 van de 25 | | 517 | 412 | 105 | |
1982 | 22 van de 22 | | 956 | 802 | 154 | |
1983 | 22 van de 23 | | 1079 | 916 | 163 | |
1984 | 23 van de 24 | | 687 | 521 | 166 | |
1985 | 22 van de 24 | | 850 | 776 | 74 | |
1986 | 23 van de 24 | | 879 | 756 | 123 | |
1987 | 25 van de 26 | | 1172 | 1067 | 105 | |
1988 | 22 van de 22 | | 491 | 351 | 140 | |
1989 | 21 van de 22 | | 846 | 607 | 239 | |
1990 | 20 van de 22 | | 743 | 658 | 85 | |
1991 | 22 van de 23 | | 933 | 719 | 214 | |
1992 | 21 van de 22 | | 821 | 633 | 188 | |
1993 | 20 van de 21 | | 613 | 525 | 88 | |
1994 | 21 van de 22 | | 651 | 553 | 98 | |
1995 | 20 van de 21 | | 574 | 544 | 30 | |
1996 | 21 van de 22 | | 467 | 295 | 172 | |
1997 | 21 van de 22 | | 825 | 635 | 190 | |
1998 | 20 van de 21 | | 325 | 158 | 167 | |
1999 | 20 van de 21 | | 395 | 312 | 83 | |
2000 | 21 van de 21 | | 559 | 403 | 156 | |
2001 | 20 van de 21 | | 366 | 267 | 99 | |
2002 | 21 van de 21 | | 360 | 297 | 63 | |
2003 | 21 van de 21 | | 550 | 482 | 68 | |
2004 | 21 van de 21 | | 199 | 141 | 58 | |
2005 | 21 van de 21 | | 592 | 498 | 94 | |
2006 | 21 van de 21 | | 320 | 270 | 50 | |
2007 | 21 van de 21 | | 538 | 399 | 139 | |
2008 | 21 van de 21 | | 456 | 345 | 111 | |
2009 | 21 van de 21 | | 303 | 242 | 61 | |
2010 | 21 van de 21 | | 251 | 191 | 60 | |
2011 | 21 van de 21 | | 273 | 216 | 57 | |
2012 | 21 van de 21 | | 291 | 212 | 79 | |
2013 | 21 van de 21 | | 393 | 293 | 100 | |
2014 | 21 van de 21 | | 494 | 348 | 146 | |
2015 | 21 van de 21 | | 501 | 399 | 102 | |
2016 | 21 van de 21 | | 427 | 335 | 92 | |
2017 | 21 van de 21 | | 511 | 422 | 89 | |
2018 | 21 van de 21 | | 754 | 599 | 155 | |
2019 | 21 van de 21 | | 360 | 287 | 73 | |