Grand Tour statistieken van Laurent Lefèvre
Jaar | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tour | 88 | AB10 | 34 | 65 | NP17 | 117 | 38 | 58 | 86 | 42 | |
Giro | 35 | 50 | |||||||||
Vuelta | AB9 |
Deelnames Tour de France
Jaar | Ploeg | Rugnummer | Algemeen | Punten | Berg |
---|---|---|---|---|---|
1999 | Festina | 146 | 88 | 66 | 67 |
2000 | Cofidis | 123 | Afgestapt in etappe 10 | — | — |
2002 | Jean Delatour | 208 | 34 | 87 | 54 |
2003 | Jean Delatour | 218 | 65 | — | — |
2004 | Brioches la Boulangère | 125 | Niet gestart in etappe 17 | — | — |
2005 | Bouygues Télécom | 146 | 117 | 116 | — |
2006 | Bouygues Télécom | 176 | 38 | 78 | 72 |
2007 | Bouygues Télécom | 125 | 58 | 33 | 5 |
2008 | Bouygues Télécom | 144 | 86 | 67 | 52 |
2009 | BBox Bouygues Telecom | 146 | 42 | 61 | 32 |
Hij heeft opgeteld 32466.3 km gereden in de Tour de France.
Hij heeft één dag de strijdlustigheidsprijs gekregen. Halve etappes (tussen 1934 en 1985) zijn hierin meegeteld; mochten deze voorkomen, dan zijn deze in onderstaande tabellen met grijs aangegeven.
Strijdlustigheidsprijzen van Laurent Lefèvre in de Tour de France.
In de Tour de France heeft Laurent Lefèvre een of meer keren een prijs gekregen voor zijn strijdlustigheid. In sommige jaren werd daarvoor een rood of blauw rugnummer gedragen in de volgende etappe.
Datum | Etappe | Afstand (km) |
Leeftijd (jaardag) | ||
---|---|---|---|---|---|
12 Jul 2008 | 8 | 172 | 3211 |
Deelnames Giro d'Italia
Jaar | Ploeg | Rugnummer | Algemeen | Punten | Berg |
---|---|---|---|---|---|
2005 | Bouygues Télécom | 16 | 35 | TBD | TBD |
2006 | Bouygues Télécom | 29 | 50 | ? | ? |
Hij lijkt geen etappes te hebben gewonnen of klassementen te hebbben aangevoerd in de Giro.
Deelnames Vuelta a España
Jaar | Ploeg | Rugnummer | Algemeen | Punten | Berg |
---|---|---|---|---|---|
2009 | BBox Bouygues Telecom | 48 | AB9 | — | — |
Hij lijkt geen etappes te hebben gewonnen of klassementen te hebbben aangevoerd in de Vuelta.